Basica sport milteliai

### 1. Kas yra baltymų milteliai?

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | Baltymų milteliai yra koncentruotas baltymų šaltinis, paprastai gaunamas iš išrūgų, sojos, ryžių ar žirnių. |

| **Naudojimas** | Raumenų auginimas, atsistatymas po treniruotės, sotumo jausmas, svorio kontrolė. |

| **Privalumai** | Aukštas baltymų kiekis, lengvai virškinamas, patogus vartoti. |

| **Trūkumai** | Gali būti brangūs, gali sukelti virškinimo problemų, jei vartojami per daug. |

| **Šaltiniai** | [Mayo Clinic](https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/protein-supplements/art-20045441) |

### 2. Baltymų miltelių tipai

| **Tipas** | **Šaltinis** | **Baltymų kiekis** |

|—|—|—|

| **Išrūgų baltymai** | Pienas | 80-90% |

| **Kazeino baltymai** | Pienas | 70-80% |

| **Sojų baltymai** | Sojos pupelės | 65-75% |

| **Ryžių baltymai** | Rudi ryžiai | 70-80% |

| **Žirnių baltymai** | Žirniai | 80-90% |

| **Šaltiniai** | [WebMD](https://www.webmd.com/diet/protein-powder-supplements) |

### 3. Kada vartoti baltymų miltelius?

| **Laikas** | **Naudojimas** |

|—|—|

| **Prieš treniruotę** | Padidėjusi raumenų jėga ir ištvermė. |

| **Po treniruotės** | Raumenų atsistatymas ir augimas. |

| **Tarp valgių** | Sotumo jausmo palaikymas, baltymų suvartojimo padidinimas. |

| **Prieš miegą** | Kazeino baltymų vartojimas lėtam baltymų išsiskyrimui per naktį. |

| **Šaltiniai** | [Healthline](https://www.healthline.com/nutrition/when-to-take-protein-powder) |

### 4. Kiek baltymų miltelių reikia vartoti?

| **Amžius** | **Svoris** | **Rekomenduojama paros dozė** |

|—|—|—|

| **Suaugusieji** | Vidutinis | 0,8-1,2 g baltymų kilogramui kūno svorio |

| **Sportininkai** | Didelis | 1,2-2,0 g baltymų kilogramui kūno svorio |

| **Šaltiniai** | [Academy of Nutrition and Dietetics](https://www.eatright.org/fitness/training-and-performance/nutrition/protein-and-athletes) |

### 5. Kreatino milteliai

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | Kreatino milteliai yra papildai, kuriuose yra kreatino monohidrato, natūraliai organizme randamos medžiagos. |

| **Naudojimas** | Raumenų jėgos ir galios padidinimas, greitesnis atsistatymas po treniruotės. |

| **Privalumai** | Pagerinta raumenų funkcija, greitesnis atsistatymas, padidėjusi jėga. |

| **Trūkumai** | Gali sukelti svorio padidėjimą, virškinimo problemų. |

| **Šaltiniai** | [National Institutes of Health](https://ods.od.nih.gov/factsheets/Creatine-HealthProfessional/) |

### 6. Beta-alanino milteliai

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | Beta-alaninas yra aminorūgštis, kuri padeda organizmui gaminti karnoziną, raumenyse esančią medžiagą. |

| **Naudojimas** | Raumenų nuovargio mažinimas, jėgos ir galios didinimas. |

| **Privalumai** | Pagerintas raumenų veikimas, sumažintas nuovargis, padidėjusi jėga. |

| **Trūkumai** | Gali sukelti dilgčiojimą odoje. |

| **Šaltiniai** | [Examine.com](https://examine.com/supplements/beta-alanine/) |

### 7. BCAA milteliai

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | BCAA (šakotosios grandinės amino rūgštys) yra trys nepakeičiamos amino rūgštys (leucinas, izoleucinas ir valinas). |

| **Naudojimas** | Raumenų augimas, atsistatymas ir atsistatymas. |

| **Privalumai** | Pagerintas raumenų augimas, sumažintas skausmas, padidėjęs atsistatymas. |

| **Trūkumai** | Gali būti brangūs. |

| **Šaltiniai** | [WebMD](https://www.webmd.com/fitness-exercise/features/branched-chain-amino-acids-bcaas) |

### 8. Glutamino milteliai

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | Glutaminas yra amino rūgštis, kuri padeda atsigauti po treniruotės ir palaiko imuninę sistemą. |

| **Naudojimas** | Raumenų atsistatymas, imuninės sistemos stiprinimas. |

| **Privalumai** | Pagerintas atsistatymas, sumažintas skausmas, sustiprinta imuninė sistema. |

| **Trūkumai** | Gali būti brangūs. |

| **Šaltiniai** | [National Institutes of Health](https://ods.od.nih.gov/factsheets/Glutamine-HealthProfessional/) |

### 9. Citrulino malato milteliai

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | Citrulino malatas yra aminorūgštis, kuri padeda pagerinti kraujotaką ir sumažinti nuovargį. |

| **Naudojimas** | Raumenų pumpavimo didinimas, nuovargio mažinimas. |

| **Privalumai** | Pagerintas raumenų pumpavimas, sumažintas nuovargis, padidėjusi jėga. |

| **Trūkumai** | Gali sukelti virškinimo problemų. |

| **Šaltiniai** | [Examine.com](https://examine.com/supplements/citrulline-malate/) |

### 10. Betafinų milteliai

| **Kategorija** | **Funkcija** |

|—|—|

| **Apibrėžimas** | Betafinas yra augalas, kuriame yra junginių, kurie padeda sumažinti uždegimą ir palaikyti sąnarių sveikatą. |

| **Naudojimas** | Sąnarių skausmo malšinimas, uždegimo mažinimas. |

| **Privalumai** | Pagerintas sąnarių mobilumas, sumažintas skausmas, sustiprinti sąnariai. |

| **Trūkumai** | Gali sąveikauti su kitais vaistais. |

| **Šaltiniai** | [National Institutes of Health](https://nccih.nih.gov/health/boswellia) |

Rating
( No ratings yet )