Pomidorai zydi bet nemezga

1. **Pomidorų nauda sveikatai**

| Nauda | Šaltinis |

|—|—|

| Sumažina vėžio riziką | [Nacionalinis vėžio institutas](https://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/diet/tomatoes) |

| Gerina širdies sveikatą | [Amerikos širdies asociacija](https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/fruits-and-vegetables/tomatoes) |

| Stiprina imunitetą | [Nacionaliniai sveikatos institutai](https://www.nih.gov/news-events/news-releases/tomato-compound-strengthens-immune-system) |

| Saugo nuo UV spindulių | [JAV žemės ūkio departamentas](https://www.ars.usda.gov/ARSUserFiles/80400530/Articles/tomatoes.pdf) |

| Pagerina regėjimą | [Amerikos akių akademija](https://www.aao.org/eye-health/tips-prevention/lutein) |

2. **Pomidorų maistinė vertė**

| Maistinė medžiaga | Viename vidutiniame pomidore (148 g) |

|—|—|

| Kalorijos | 22 |

| Angliavandeniai | 5 g |

| Skaidulos | 2 g |

| Baltymai | 1 g |

| Vitaminas C | 17 mg |

| Kalium | 292 mg |

| Likopenas | 22 mg |

3. **Pomidorų rūšys**

| Rūšis | Savybės |

|—|—|

| Vyšniniai pomidorai | Maži, saldūs ir sultingi |

| Vynuoginiai pomidorai | Ovalūs, mėsingi ir saldūs |

| Įprastiniai pomidorai | Dideli, apvalūs ir mėsingi |

| Heirloom pomidorai | Senoviški, įvairios formos ir spalvos |

| Dideli pomidorai | Labai dideli, mėsingi ir sultingi |

4. **Pomidorų laikymas**

| Sandėliavimo būdas | Laikymo trukmė |

|—|—|

| Laikomi kambario temperatūroje | 1-2 dienos |

| Laikomi šaldytuve | 1-2 savaitės |

| Laikomi užšaldyti | 6-8 mėnesiai |

5. **Pomidorų naudojimas**

| Naudojimo būdas | Pavyzdžiai |

|—|—|

| Žali | Salotos, sumuštiniai, padažai |

| Virti | Troškiniai, sriubos, picos |

| Konservuoti | Pomidorų pasta, pomidorų padažas |

| Džiovinti | Pomidorų dribsniai, užkandžiai |

6. **Pomidorų auginimas**

| Auginimo etapas | Instrukcijos |

|—|—|

| Sėklų sėjimas | Sėklas sėkite 6-8 savaites prieš paskutines šalnas |

| Sodinukų persodinimas | Persodinkite sodinukus, kai jie pasieks 15-20 cm aukštį |

| Laistymas | Laistykite pomidorų augalus reguliariai, ypač sausu oru |

| Tręšimas | Tręškite pomidorų augalus kas 2-3 savaites |

| Derliaus nuėmimas | Pomidorus skinkite, kai jie visiškai sunokę ir rausvos spalvos |

7. **Pomidorų kenkėjai ir ligos**

| Kenkėjas arba liga | Simptomai | Gydymas |

|—|—|—|

| Amarai | Geltoni lapai, susiraukšlėję lapai | Insekticidai |

| Baltieji museliai | Maži balti vabzdžiai, sulipantys ant lapų | Insekticidai |

| Pomidorų puvinys | Puviniai ant pomidorų vaisių | Fungicidai |

| Pomidorų mozaika | Lapai susukti, pageltusiais arba išblyškusiais plotais | Nėra gydymo |

8. **Įdomūs faktai apie pomidorus**

| Faktas | Šaltinis |

|—|—|

| Pomidorai yra vaisiai, o ne daržovės. | [JAV žemės ūkio departamentas](https://www.ars.usda.gov/ARSUserFiles/80400530/Articles/tomatoes.pdf) |

| Pomidorai kilę iš Pietų Amerikos. | [Nacionalinis pomidorų tarybos](https://nationaltomatocouncil.org/about-tomatoes/) |

| Pomidorai yra pasaulyje labiausiai auginama daržovė. | [Jungtinių Tautų maisto ir žemės ūkio organizacija](http://www.fao.org/faostat/en/#data/QC) |

| Pomidorai yra geri antioksidantų šaltiniai. | [Nacionaliniai sveikatos institutai](https://ods.od.nih.gov/factsheets/tomatoes/) |

| Pomidorų sultys gali padėti sumažinti saulės nudegimą. | [Amerikos dermatologijos akademija](https://www.aad.org/public/everyday-care/sun-protection/sunscreen-myths) |

9. **Pomidorų receptai**

| Receptas | Nuoroda |

|—|—|

| Pomidorų sriuba | [Kulinarijos tinklaraštis](https://www.allrecipes.com/recipe/17719/easy-tomato-soup/) |

| Pomidorų padažas | [Kulinarijos svetainė](https://www.foodnetwork.com/recipes/giada-de-laurentiis/quick-tomato-sauce-recipe-1937688) |

| Įdaryti pomidorai | [Kulinarijos tinklaraštis](https://www.momontimeout.com/classic-stuffed-tomatoes/) |

| Pomidorų salotos | [Kulinarijos žurnalas](https://www.bonappetit.com/recipe/tomato-salad-with-feta-red-onion-and-oregano) |

| Pomidorų pica | [Kulinarijos tinklaraštis](https://www.thepioneerwoman.com/food-cooking/recipes/a12066/easy-homemade-pizza-with-any-toppings/) |

10. **Išvados**

Pomidorai yra skanūs, maistingi ir universalūs vaisiai. Jie gali būti naudojami įvairiuose patiekaluose ir suteikia daugybę sveikatos privalumų. Įtraukite daugiau pomidorų į savo mitybą ir mėgaukitės visomis jų teikiamomis naudomis!

Rating
( No ratings yet )